491 202 061
PO–PÁ 8–16 hodin
0
Košík

Jak správně zazimovat sekačku

Určitě chcete, aby na jaře vyjela vaše technika na zahradu a sloužila zase celou sezonu bez problémů. Aby vaše stroje na benzín stále dobře fungovaly i na jaře, je zapotřebí jim na podzim dát, co potřebují pro přečkání zimy.Víte však, co je potřebné provést s těmito pomocníky, které necháte přes zimu uložené? 


1) Jak zazimovat sekačku?

Prvním krokem by mělo být celkové očištění stroje. Žací ústrojí můžete umýt proudem vody, aby byly všechny nečistoty a zbytky stébel trávy dokonale očištěny. Nože můžete nechat nabrousit a vyvážit v servisu. Proudem vody však nikdy nemyjte motor! Voda by mohla poškodit zapalovací soustavu nebo by mohla znehodnotit provozní kapaliny. Použijte tedy pouze navlhčený hadřík, na mastná místa použijte přípravek na čištění motorů. Po očištění všech částí sekačku celou otřete do sucha, kryty nožů naimpregnujte antikorozním sprejem a všechny pohyblivé části (ocelová lanka, ložiska) promažte olejem


2) Pokud máte sekačku dokonale vyčištěnou, zaměřte se na motor.


a)  Nejprve zkontrolujte stav zapalovacích svíček - u benzínových sekaček se doporučuje je jednou za sezónu vyměnit  nebo alespoň očistit. Tím si zajistíte spolehlivé starty a šetrnou spotřebu. A jak na to? Od svíček odpojíme kabel,  vymontujeme je a jejich okolí očistíme tak, abychom nečistoty nezanesli do spalovací komory. Na čištění svíčky použijte  jemný kartáček a speciální čistící přípravek. Pokud svíčka ale nejde zcela vyčistit, elektrody jsou spálené a porcelán  je popraskaný, raději svíčku celou vyměňte. Do otvoru ještě před namontováním nové svíčky můžeme nastříkat trochu motorového oleje, po namontování svíčky bez nasazeného kontaktu několikrát zatahejte za startovací lanko – tím se olej rovnoměrně rozetře ve spalovacím prostoru a přes zimu jej ochrání před korozí.


b) Poté zkontrolujte a vyčistěte vzduchový filtr, pokud si to jeho stav vyžaduje, vyměňte jej. Zanášení vzduchového filtru je ovlivněno typem pracovního prostředí – v prašném prostředí čistěte filtr raději častěji, nejlépe co 25 hodin práce. Tím si zajistíte bezproblémový chod motoru bez dušení, zbytečného vypouštění emisí a snížení spotřeby paliva. Čištění provádíme profouknutím nejlépe kompresorem.


c) Nyní se zaměřte na olejovou náplň a olejový filtr. Olej se obecně doporučuje měnit alespoň jednou ročně nebo po 50 hodinách užívání. Výměna by měla probíhat v době, kdy je motor ještě teplý. Pokud vaše sekačka nemá vypouštěcí šroub, použijte odsávačku oleje. Nikdy sekačku nepřeklápějte na bok – olej by se mohl dostat do válců. Nový olej nalijte do nádržky tak, abyste nepřelili. Typ oleje a jeho množství je závislé na konkrétním typu stroje, vše by mělo být uvedeno v návodu k použití, případně se obraťte na svého servisního technika. Vždy však používejte jen certifikované oleje – získáte tak lepší ochranu za všech teplot, lepší starty a spotřeba oleje bude menší.


3)  Motor máte připraven, nyní musíme nějak naložit s palivem. Pokud bychom ho nechali přes zimu v nádrži, mohlo by zvodnatět a na jaře by mohl být problém nastartovat. Zde jsou dvě možnosti. Palivo úplně vypustíme nebo do něj přidáme stabilizátor. My doporučujeme možnost číslo dvě, má totiž řadu výhod – Stabilizátor zachová trvanlivost paliva a předchází tvorbě usazenin v palivové soustavě a karburátoru. Navíc když zůstane palivo se stabilizátorem v nádrži, zastaví tak korozi i tvorbu vodního kamene a zamezí kondenzaci vlhkosti. Je tedy důležité, aby byla nádrž úplně plná a aby bylo ošetřené palivo v celé palivové soustavě – po přidání stabilizátoru tedy na okamžik sekačku nastartujeme. Pokud však stabilizátor nemáte a nechcete ho pořizovat, nádrž raději úplně vypusťte. Poté sekačku nastartujte a čekejte, dokud sama nepřestane běžet.


4)  Některé typy sekaček mají elektrický startér – pokud jste majitelem takové sekačky, vyndejte baterii a nechte ji před zimou plně nabít. 


5) MÁTE HOTOVO, váš stroj je připraven na zimu. Nyní ho uložte na suché místo, kde neklesá teplota pod bod mrazu a kde je zaručeno, že bude po celou dobu stát rovně. Nikdy sekačku nezavěšujte nebo nenaklápějte. Je dobré sekačku přikrýt, aby se na ni neprášilo


Co se týká pojezdu...

Kdo má pocit, že při pojezdu kola prokluzují, měl by věnovat pozornost klínovému řemenu pohánějícímu kolečka. Nejen zkontrolovat, zda není příliš opotřebený, ale zda je i dostatečně napnutý. Každý výrobce pohon řeší trochu jinak. V principu to ale bývá většinou tak, že od klikové hřídele motoru se řemenem síla převání do kola.

Většina sekaček mívá pružinu, která zajišťuje dostatečné napnutí řemenu, buď vzadu na "domečku“ skeletu vedle výhozu, či přímo pod podvozkem.


Když je toto všechno v pořádku, je vhodné nastavit i lanovou dráhu pojezdu tak, aby k záběru došlo zhruba uprostřed záběru madla. To vše má jediný účel: zábránit stálému provozu sekačky s prokluzující spojkou, čímž dochází k nadměrnému opotřebovávání.

Na trhu je obrovské spektrum značek a modelů. Není možné univerzálně určit konkrétní příčinu poruchu pojezdu, v případě závažného problému bez možnosti jednoduchého řešení nezbude, než navštívit značkový servis.

Problematika nakládání s oleji

Po ukončení práce ještě za tepla vypusťte motorový olej. Nemáte-li možnost naplnit motor olejem konzervačním, který používají výrobci motorů, nechte v něm olej starý a vyměňte jej až na jaře po krátkém ohřátí motoru.

 

Olej vyměňujte vždy před počátkem nové sezony, jeho absorpce vody jej postupně znehodnocuje. Před výměnou zjara nechte motor jen zhruba jednu minutu běžet na volnoběžné otáčky. U sekačkových motorů, jež nemají regulaci otáček pákou, vyměňte olej již před započetím práce. Práce na ,,plný plyn“ se znehodnoceným či starým olejem by jej mohla poškodit.


Vzduchový filtr řádně vyčistěte a vložku vyměňte za novou. Zapalovací svíčku stačí pouze očistit mosazným kartáčkem. Při vyjmutí zapalovací svíčky zároveň nastříkejte otvorem pro ni asi deset mililitrů motorového oleje.


Svíčku potom namontujte zpět a při odpojené zapalovací svíčce několikrát za sebou zatahejte za startovadlo. Olej se tak rovnoměrně rozmaže po stěnách spalovací komory a přes zimu ochrání motor před korozí.


Konzervace je zvláště důležitá pro motory s hliníkovým válcem a nikasilovým povrchem stěny. Jakékoliv výraznější opotřebení takového motoru je doprovázeno značně zvýšenou spotřebou oleje. Tímto postupem jste úspěšně zakonzervovali motor. Ještě zbývá namontovat zpět všechny kryty a přesvědčit se o jeho čistotě – pokud jste jej potřísnili olejem, otřete znečištění hadříkem.

Vyberte si benzínovou sekačku nebo elektrickou sekačku z naší nabídk. K sekačce praktický dárek zdarma.

 

 



Do košíku bylo přidáno

1 (vč. DPH)
Pokračovat v nákupu Přejít do košíku
V košíku máte celkem 1 ks zboží v celkové ceně 2 695,- Kč

Vše o nákupu

O nás

Kontakt

Obchodní podmínky Doprava a platba Uloženka Reklamace Vrácení zboží Servisní střediska Akce - doprava zdarma Sídlo a fakturační adresa Ocenění a certifikáty Slevové kupóny Ochrana osobních údajů Prostorová dezinfekce PENZO s. r. o.
Dělnická 782, 506 01 Jičín

Telefon+420 491 202 061 (PO–PÁ 8–16)
E-mailobchod@penzo.cz
reklamace@penzo.cz Facebook
Heuréka Najdete nás i na MALL.CZ
Copyright © 2007–2024 PENZO s. r. o
TOPlist